Els cadafals son les estructures de barrots de ferro que formen una grada, amb les que es construeixen les places efímeres de les festes majors que solen convertir-se en espais per a correbous o d’altres formes d’espectacle. Aquesta construcció es munta durant el període de festes d’agost als pobles de la comarca del Maestrat i terres de l’Ebre i s’acostumen a pintar de colors llampants. Andrea Bel i Roset estableix en aquest projecte dues aproximacions als Cadafals: d’una banda estudia a través d’eines com Google Maps, les situacions de dispersió dels cadafals després de les festes majors, i en una segona fase, després d’haver-les localitzat, viatja per a trobar-les en camps o grans extensions de terra, per mòduls separats. Com canvien d’esperit aquestes estructures quan tornen a reunir-se? Durant la residència a MediaEstruch, l’artista explora la capacitat d’aquests mòduls per a convertir-se en instal·lació momentània i espais escènics un cop s’agrupen i troba la dramatúrgia per construir una peça artística al voltant d’aquest fenòmen; posant atenció a l’espai visual i sonor que aquests estableixen. Així, el públic podrà inserir-se en una instal·lació inmersiva sonora i visual que ens transportarà al fenòmen únic dels cadafals i els seus contextos des-situats. Text: Núria Nia

L’obra d’Andrea Bel va poder-se veure a la Sala 1 de l’Estruch ocupant 6 grans pantalles amb 6 projectors i equips connectats a cadascuna. Una obra reflexiva i visual amb alta complexitat tècnica que forma una proposta sòlida davant el format de l’assaig visual.